Oost west ...

14 juni 2017

FLOEP

En het avontuur was voorbij. Als de dag van gister dat ik in het vliegtuig naar Zuid-Afrika zat. Geen tijd, te druk met leuke en werkgerelateerde dingen om een blog te schrijven. Excuus.

Tshembile. Naar mijn idee de rede dat ik Zuid-Afrika moest bezoeken, niet dat ik mij hier op 21 januari bewust van was. Op vrijdag 2 juni heb ik haar voor het laatst gezien, om te controleren of het goed gaat op haar nieuwe (dove) school. En ja, ze doet het super! Ze zag er al wat beter uit. Aangekomen is overdreven, een kleurtje op d'r wangen.... Laten we gewoon zeggen dat ze er goed uitzag.

Daarnaast heb ik begrepen van haar docent dat zij na de vakantie (juli) een klas over zal slaan. Altijd geweten dat er meer in dat meisje zit. Zo snel als dat ze alles oppikte, zo goed als dat ze alles in gaten hield. Ze gaat van Grade R (kleuter klas) naar Grade 2 (groep 4). Ik ben onwijs trots en heb er alle vertrouwen in dat ze over een aantal jaar vloeiend gebarentaal spreekt! Mijn meissie

Daarnaast waren er natuurlijk nog een heleboel andere fantastische projecten! Sportlessen geven, studenten begeleiden en het Afrikaanse leven leven. Een geweldige tijd heb ik gehad, super leuke en mooie mensen ontmoet. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht..

Af en toe, heel soms, waren er wat struggels. En ook dan realiseer ik mij weer hoe dankbaar ik ben voor mijn vriendinnen & familie. Het is namelijk mogelijk om 9000km verderop ook voor iemand klaar te staan, dat hebben zij mij laten zien <3

Daarnaast dankbaar dat ik in Nederland ben geboren en getogen. Ook al voel ik me nog niet helemaal thuis hier en weet ik niet zeker of ik hier blijf, besef ik hoeveel kansen wij hier hebben en hoeveel keuzes. Soms grijpen deze 100miljoen keuzes mensen naar de keel, en dat snap ik ook. Maar ik voel alleen maar energie en een drive om deze kansen te benutten, welliswaar in het buitenland. Ik wil zo intens graag meer kinderen/gehandicapte gelukkig maken. Een leven geven, zoals bij Tshembile. Zorgen dat zij onafhankelijk kunnen worden, want zeg nou eerlijk. Afhankelijk zijn, benauwd.

Lieve mensen, jullie horen van mij! Ik ga als een speer met mijn ideeën.. dromen durven DOEN. Ik dwarrel ergens tussen dromen en durven.

Een hele fijne zomer

xx

1. Paul Schep:
    14 juni 2017
    Allerliefste Puck, je bent zo goed bezig en maakt het verschil voor veel meer mensen dan je denkt! Mama en ik zijn ongelooflijk trots op je. Volg je hart en het komt goed want jouw hart is groter dan de wereld. Ik wil je graag dicht bij me hebben. Maar als je je hart volgt dan blijf je altijd, ook als er duizenden kilometers tussen ons zitten, aanwezig in het mooiste kamertje van mijn hart.