Thuiskomst

9 juni 2016 - Austerlitz, Nederland

Wauw

De laatste weken gingen als een sneltrein voorbij. En na 120 injera's, 500 mango's en een ontelbaar kusjes en knuffels was mijn avontuur voorbij. Een zwaar afscheid vond ik het. Mijn lieve vrienden, mijn dans groepje, de winkeltjes, de vieze straat, onze meiden kamer, alle aandacht, en de bijzonder prachtige cultuur heb ik achter mij gelaten. Alleen maar lof van mij voor Ethiopië. Jeetje, wat ben je mooi. Ik heb zo veel goeie herinneringen, nog meer dan ik had verwacht. Ik heb zoveel lieve vrienden, nog meer dan ik had verwacht. Ik heb zoveel geleerd, nog meer dan ik had verwacht. Ik heb misschien iets te weinig voor school gedaan, euh zoals ik had verwacht .. Het was echt een hele fijne, leerzame en liefde volle periode. Afgelopen maanden hebben voor mij bevestigd dat ik graag werkzaam ben buiten Nederland. Ik ga zeker terug naar Ethiopië, of voor vakantie óf eventueel een baan. Wie zal het zeggen?

Iets minder romantisch voelde ik mij toen ik mijn vliegtuig miste op Istanboel. Waar ik in Nederland regelmatig voor een dichte trein sta, stond ik om 7 uur 's-ochtends voor een dicht vliegtuig. Ik kon nog nét alle mensen uitzwaaien die hem wél hadden gehaald. Nadat ik al mijn zen-heid verloren was, een nieuw ticket geboekt en om 1uur kwam ik aan op Schiphol. Daar stonden ze dan, mijn grote Nederlandse liefdes. Een heerlijk gevoel om mijn vriendinnetjes en lieve familie weer te zien. Inclusief spandoek en hele mooie Ethiopische cakjes stonden ze me met open armen om te wachten. Waar zou ik toch zijn zonder al mijn lieve vriendinnetjes! (waarschijnlijk nog vloekend op Istanboel..) Een fantastische dag gehad in het mooie groene Austerlitz. Heerlijk eten, veel gelachen en geknuffeld. Jullie zijn onwijs lief, batam amesequnalo!

Nu is het tijd om af te studeren en lekker te genieten van mijn lieve vrienden en familie en 100 keer op vakantie te gaan (jaja, er staan zeker vier reisjes op de planning deze zomer). Wat heb ik een prachtig leven, een prachtige omgeving en een prachtig gezelschap!

Ik ben dankbaar voor alles wat ik mee maak en wat ik mag delen, woorden schieten écht tekort.

Kus en tot het volgende avontuur!

1. Liesbeth:
    9 juni 2016