Ode aan mijn ouders

28 februari 2017

En toen was er plots een maand voorbij. De tijd vliegt als je het leuk hebt! Ja zeker. Er is veel gebeurd deze maand, veel nieuwe dingen en mooie inzichten. Emoties die voorbij komen variërend van stress, lachen, verveeld, verdrietig tot on ophoudend enthousiasme. Met plezier zeker als rode draad door al het werk.

Ik denk dat ik in mijn verhalen wel vaak genoeg heb verteld hoe dankbaar ik ben, voor mijn gezondheid, familie en vriendinnen. Maar alles wat ik doe, en jij dus leest had niet gekund als ik niet werd gesteund door al deze mensen. En dan doel ik vandaag specifiek op mijn lieve ouders.

Jullie zien vooral de foto's, de verhalen, Puckies blije gezicht. Maar niet de telefoon gesprekken met mams als ik weer eens een bureaucratisch probleempje heb.. (dit vervult wel een parttime baan ondertussen..) Niet een ontploffing van mails aan pa over het bestellen van gebarentaal boeken en cultuurverschillen. Zij blijven zo waar ''uit beeld'', maar zijn wel de gene die het beeld creëren.

Gezegend ben ik, een geluksvogel. Het is echt niet leuk om je kind 5keer per jaar op Schiphol te moeten afzetten (oké voor Flow pak ik de trein). En toch elke keer weer aangemoedigd door de harde kern (Fiorella, Linsey, Danielle en Zonne) word ik gebracht.

Mensen roepen dat ik alles uit het leven haal wat erin zit, maar dat leven hebben zij mij (terug) gegeven. Opties, vrijheid en een heleboel wijsheid. Een gouden combinatie.

Ooit hoop ik net zo goede mamma te worden als mamma. En een man te trouwen als pappa, al zijn die erg zeldzaam ;)

Ek het jullie baaie lief

1. Mirjam hilhorst schep:
    28 februari 2017
    Ja lieverd,je hebt 2 ouders met een gouden randje,die jou de ruimte geven om keuzes te maken in je leven.en hoe moeilijk ook...om je te laten gaan naar het onbekende.jij hebt ook hun genen en mede daardoor begrijpen ze dat jij je vleugels uit wilt slaan en als er even geen wind is zijn ze er voor jou!koester het schat,ze zijn zo kostbaar!zij horen tot de rijkdom in je leven!dikke kussen en blijf in jezelf geloven en vooral genieten!ben trots op je Puck!!!!!xxx