Voorbereiden en vertrek

2 februari 2016 - Zwolle, Nederland

Lieve volgers!

Mijn naam is Puck en al enige tijd interesseer ik mij voor gehandicapte sport. Ik ben student aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hier volg ik met veel plezier de opleiding Sport en Bewegingseducatie. Afgelopen semester heb ik onderzoek gedaan naar het benutten van een sportevenement voor mensen met een verstandelijke beperking.

Deze week ben ik begonnen aan mijn minor. Nog minder dan een week en dan woon ik voor vier maanden in Addis Abeba, de hoofdstad van Ethiopië.

Afgelopen maanden heb ik geld ingezameld voor het sportproject waar ik werkzaam zal zijn. Namens Respo International werken we voor Dires House of Sport. Zij organiseren sportlessen voor zowel dove kinderen, fysiek beperkte kinderen en verstandelijk beperkte kinderen. Daarnaast geven verschillende fysiek beperkte Ethiopiërs les aan deze kinderen. Een jaar salaris is omgerekend, slechts 1000,- euro voor deze sportdocenten.

Dankzij veel lieve mensen heb ik een bedrag van 1250,- euro ingezameld. Heel veel dank daarvoor. Daarmee kan ik veel moois doen bij Dires House of Sports.

Deze week heb ik voorbereidende lessen in Zwolle. Ik volg vakken als: Impact en draagvlak creëren, vakgericht verschil in de interculturele context en werken in de internationale context. Ook leren we hoe we een professionele video moeten maken. Op deze manier kunnen we na terugkomst in vogel vlucht een duidelijk beeld geven van de projecten. Leuk!

Tot in Ethiopië!

Wil je meer weten over de projecten en de organisatie: http://www.direshouseofsport.com/

Liefs, Puck

1. Willianne:
    2 februari 2016
    Wauww, gaaf Puck! Heel veel succes en vooral heel veel fun in Ethiopië!
  2. Puck Schep:
    Dankje Willianne! Komt helemaal goed
  3. Anja:
    2 februari 2016
    Succes topper!! Ik blijf je volgen :-)
    Xxx Anja
  4. Marga:
    He Puck
    Hier een andere volger ......
    Veel plezier met de voorbereidingen
    Xxxx marga
  5. Liesbeth:
    2 februari 2016
    Ik dacht dat je even een lekker lummelweekje had....maar niets is minder waar, serious shit daar in Zwolle! Xl
  6. Bo:
    4 februari 2016
    Zo trots op je! Go girl xxx
  7. Catharina:
    8 februari 2016
    Super Puck!! Ik blijf je volgen,dikke zoen!!!
  8. Loes:
    9 februari 2016
    Weet zeker dat het een fantastisch avontuur gaat worden..x