Twee weken voorbij

21 februari 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Alweer twee weken voorbij, zoals verwacht vliegt tijd! (Knipoog voor Zonne ;)) Vooral de weekenden gaan razendsnel.

Laat ik wel even beginnen bij het begin van deze week. We hebben een drukke stage week gehad, waarin we verschillende scholen hebben bezocht, alleen. Ik ben voornamelijk bij de scholen met de mentaal beperkte kinderen geweest. Erg leuk! Wanneer we een vast rooster krijgen zou ik ook graag naar een dove school en een revalidatie centrum willen. Een beetje variatie is leuk. Overal liggen andere uitdagingen natuurlijk.

Donderdag zijn we na stage naar Markato geweest. We dachten dus dat we dat al gezien hadden. Nou nee. Deze keer zijn we echt IN Markato geweest. Dat was echt super! De gangetjes waren zo klein en het was zo druk. Er werden voornamelijk kruiden, teff en ijzerwerk verkocht. Uiteraard waren wij ook een grote bezienswaardigheid. Forentji! (Ja ik schrijf dit nog steeds verkeerd waarschijnlijk) .

Hierna gingen we naar Untoto. Dat ik de berg waar Addis Abeba aan ligt. We waren op ongeveer 3700 m hoogte. De lucht was lekker fris hier. In de stad is de lucht erg vies. Je ziet zwarte rook uit auto’s komen en wanneer je diep inademt.. doe gewoon maar niet. Een slof sigaretten is er niks bij ;)

Boven aan de berg hebben we nog een museumpje en een paleis bezocht. Het was erg leuk een beetje cultuur te snuiven.

TOEN was het weer weekend. Ja, de weekenden vliegen voorbij. Zaterdag zijn we naar een food festival geweest. Hier waren Dutch Pancakes, medemogelijk gemaakt door onze Nederlandse vrienden. Erg lekker! Er was ook heel veel local food en bier voor wél 50cent! Het feesten ’s avonds ging net als bij (goede) Nederlandse festivals. Live bandje, dronken tieners, disco lichten en hele goede dans muziek.

Zondag ochtend hebben we sport training gehad van een bekende hardloper die afgelopen week nog een marathon in India heeft gewonnen met een tijd van 2uur 6minuten. Zijn naam is Degife Johannes. Jaja, we stonden om 07:00 paraat om eens flink afgebeuld te worden. Toen hij er om 08:17 nog niet was waren we zelf begonnen met sporten. Toen het eerste zweet aanwezig was kwam hij aanlopen en zijn we alsnog gaan hardlopen in het bos. Heerlijk om weer eens goed te sporten. Die houden we erin! Op 8 Maart willen we meedoen met de Ethiopian Woman run. 5km door Addis Abeba met een deel van de vrouwelijke Spat trainers!

Volgende week beginnen we met een redelijk vast rooster en gaan we aan de slag met de nul meting. Foto’s en films maken van het lesgeven nu. Op zijn Ethiopisch zal ik maar zeggen. Ik heb zin om weer mee te gaan met de Spat trainers en de kinderen weer te zien!

Xx

1. Sjarelke:
    21 februari 2016
    Wat een ervaring! Wijj genieten ook. Xx
  2. Loes:
    21 februari 2016
    Zo`n mooi avontuur in je nog zo jonge leven!!!
    Geweldig Puck..ik zou zoveel meer willen weten over de foto`s!
  3. Anneke Schep-Been:
    22 februari 2016
    Lieve Puck, wat leuk dat we mee kunnen genieten van jouw avontuur! We volgen je met
    grote nieuwsgierigheid! liefs van ons