Laatste loodjes.. euh feestjes

23 mei 2016 - Addis Ababa, Ethiopië

Mijn docent is weg. Mijn familie is weg. De focus ligt weer op stage. Toch?

Ja de focus ligt zeker nog op stage. Afgelopen vrijdag hebben we een evenement georganiseerd in Addis Abeba. We hadden de dove scholen uitgenodigd en de scholen waar de kinderen met een verstandelijke beperking les krijgen. Het was heerlijk weer en de muziek sloeg goed aan. Ook waren er veel ouders (opvallend veel moeders) op komen dagen, wat wij als er positief ervaren. Tijdens zo'n evenement kunnen zij zien dat hun ''beperkte'' kind hardstikke goed kan samenwerken, lol kan hebben en nieuwe vriendschappen kan sluiten! We waren erg tevreden en de foto's en video's zal ik binnenkort uploaden.

Na dat ik zelf een evenement had georganiseerd was het tijd om aan een evenement deel te nemen. Een bruiloft. Super blij was ik toen ik werd uitgenodigd door mijn dove vriend Robel. Één van zijn 4 broers ging trouwen. De zaal was prachtig versierd met wit en paars en omdat ik ook wit ben (ja nog steeds) werd ik aan de tafel van zijn familie gezet. Toen onze vrienden ergens achter in de zaal werden geplaatst heb ik na heeeeeel lang twijfelen toch maar bij hen aangeschoven.

Er was eten, muziek en gezelligheid in overvloed. Ik was de enige blanke waardoor ik natuurlijk wel even een dansje moest wagen met de ouders van de bruidegom en de bruidegom zelf. Gelukkig had ik een Ethiopisch jurkje aan wat mijn hollandse moves net iets exotischer maakte. Al met al heb ik een fantastische avond gehad en ben ik natuurlijk veilig bij de voordeur afgezet door mijn friends.

De laatste twee weken gaan in waarin ik nog lekker ga dansen, aan school ga werken, les ga geven, met vrienden ga eten, een beetje cultuur ga snuiven, cadeautjes ga kopen, al mijn kleren ga weggeven, hopelijk niet ziek ga worden, lekker bruin ga worden, en vooral lekker ga genieten!

Ik zal liegen als ik zeg dat ik geen zin heb om mijn familie en friends weer even lekker te knuffelen maar het blijft een leugen dat ik graag naar huis wil.

Ethiopië wat ben je mooi!

Liefs. x

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa:
    23 mei 2016
    Wat weer een leuk verhaal van onze Puck.
    Wat een ervaringen. Het is je gegund.
    Maar ik mijn maatje ook wel gemist.
    Tot gauw.